Gestolen klassiekers

Onderwerpen die gelden voor alle klassiekers zoals lak onderhoud, leeronderhoud...
KeesH

Re: Gestolen klassiekers.

Bericht door KeesH »

Wim, ik geloof je graag. Je moest eens weten hoeveel er "gestolen" word om de verzekering te tillen. Ik heb bij meerdere berichten wel eens die gedachten. Ik hoop dat verzekeringsbedrijven grondig onderzoek doen. De politie is er niet mee bezig, geen prioriteit.
KeesH

Bericht door KeesH »

Duitser biedt dief kwart miljoen voor zijn gestolen klassieke auto

Thomas Rosier was eigenaar van een droomauto: een Mercedes 300 SL met vleugeldeuren. Nu is de auto gestolen. Rosier wil de auto terug, dus doet hij de dief een aanbod.
download.jpg
Oldtimer-dealer Thomas Rosier (54) is diepbedroefd. Zijn Mercedes 300 SL 'California Outlaw' uit 1955 is gestolen. Eigen fout: hij had de droomauto geparkeerd op een normaal beveiligd parkeerterrein van het Dorint hotel tijdens de Oldtimer Grand Prix. In de krant 'Bild' doet hij de dief het volgende aanbod: 'Ik betaal degene die mijn auto gestolen heeft 250.000 euro'. Het belangrijkste is dat de auto terugkomt. Rosier stelt geen vragen.
download (2).jpg
De coupé met de legendarische vleugeldeuren is meer waard - de auto is getaxeerd op 1,7 miljoen euro. De Mercedes is nauwelijks te verkopen. Het chassisnummer is openbaar gemaakt door Rosier (198040 5500434) en ook veel afzonderlijke componenten zijn gedocumenteerd.
download (3).jpg
Voor autoliefhebbers is de Mercedes-Benz SL 300 met vleugeldeuren de belichaming van schoonheid op vier wielen. In 1954 kwam de tweezitter op de markt en vormde de basis voor een hele sportwagen-dynastie met de naam SL. Ze waren echter niet zo mooi als het eerste model. Mercedes heeft de afgelopen jaren geen gelukkige hand gehad met de SL-serie. Hierdoor straalt de ster van het verleden nog helderder.
download (1).jpg
De verdwenen auto is onderdeel van een familietraditie. ,,De auto heeft een immense emotionele waarde," vertelt Rosier. ,,Mijn vader kocht de auto in 1986. Drie jaar later verkocht hij de vleugeldeur om zijn keten van autodealers uit te breiden. Twee jaar geleden heb ik de auto teruggekocht in de Verenigde Staten." Nu is hij bang dat de auto wordt gesloopt, waarna de delen los worden verkocht. In Bild zegt Rosier: 'Ongeacht wie de auto brengt - ik betaal!'
KeesH

Bericht door KeesH »

Twee klassieke auto's gestolen van parkeerplaats.
Porsche-930-1.jpg
Op zondag 19-08-2018, tussen 17:30-18:00 werd vanaf de parkeerplaats bij restaurant Auberge de Rousch aan de Kloosterkensweg 17 te 6417 PJ Heerlen twee klassieke auto's gestolen.
Porsche-930-2.jpg
Een Porsche 930 uit 1983, kleur wit, bouwjaar 1983. Het kenteken behorende op deze auto betreft AC-SP930H. Deze bijzondere Porsche is voorzien van een 3.3 ltr motor (300PK) handgeschakeld (4) coupe met schuifdak, en een Mercedes Pagode verdwenen van de parkeerplaats bij Auberge de Rousch aan de Kloosterkensweg, vlakbij het ziekenhuis.
Porsche-930-3.jpg
Volgens de politie probeerden de dieven ook nog een derde auto te stelen, maar is dat niet gelukt.

Privé-detective
De eigenaar van de Porsche heeft een privé-detective ingeschakeld om zijn vierwieler terug te vinden. De witte sportwagen met 300pk heeft een open dak, zwarte velgen en een motor met een cylinderinhoud van 3,3 liter. Volgens de privédetective kwamen de dieven per motor bij de parkeerplaats.
KeesH

Bericht door KeesH »

Oldtimer gestolen bij inbraak

Bij een inbraak op 15/08/2018, langs de Vaartdijk-Noord in Stalhille, bij Jabbeke, zijn dieven maandagnacht aan de haal gegaan met een oldtimer.
Ze braken de woning binnen door twee ramen in te slaan aan de achterzijde. Via een slaapkamer drongen de inbrekers door tot de woonkamer, waar ze de autosleutels meenamen.
Ze namen uiteindelijk de vlucht met de oldtimer van de bewoner die geparkeerd stond op de gelijkgrondse berm aan de straatzijde. De gestolen auto staat geseind en de politie Kouter is een onderzoek gestart. Het labo ging ter plaatse voor sporenonderzoek.
KeesH

Bericht door KeesH »

Dieven saboteren slagboom en stelen klassieker
763.jpg
Autoliefhebber Wim Smit uit Nederland is er het hart van in: hij had na jaren sparen eindelijk zijn droomauto, een Mercedes 280 SL, kunnen kopen, maar de oldtimer werd zondagnacht op de parking van Eurotel gestolen. De dieven lieten hun oog ook vallen op 2 Porsches, maar die hadden een stroomonderbreker en konden niet zo snel worden gejat.
”Wij waren hier 2 jaar geleden al op bezoek en hadden het toen erg naar onze zin”, zegt het slachtoffer. “Daarom kwamen we dit jaar weer. Eurotel heeft een beveiligde parking. Maar de dieven hadden de slagboom gesaboteerd. Hierdoor kregen ze vrije toegang tot de dure oldtimers die er stonden. De nachtwaker heeft met de dader zelfs staan praten, maar verder geen acht geslagen op de man. Deze maakte hem wijs dat er een sleepwagen op komst was omdat zijn auto het niet mer deed”
KeesH

Bericht door KeesH »

Klassieker uit garage gestolen.

Frank en Brigitte Lagarde zijn kapot van de diefstal van hun donkerblauwe Mercedes 280 SE Cabriolet, een waardevolle oldtimer. Ze liggen de hele week al wakker, krijgen hoofdpijn van de gedachten aan doemscenario’s en loven nu zelfs 15.000 euro uit voor de gouden tip. Al hun spaarcenten en vele uren werk zitten in de wagen.

rank (50) liep maandagochtend, 1 okt. 2018, de garage in om de kliko buiten te zetten, toen hij een ravage aantrof. Hun twee ’gewone’ auto’s stonden gedeukt en beschadigd in de overkapte parkeerplaats, maar zijn grote liefde was verdwenen: de Mercedes.
e94d533c-c796-11e8-8b37-1fd37595de15.jpg
„Die stond achterin, ze hebben alles aan de kant geduwd voor die auto. Het was duidelijk dat hun pijlen daarop waren gericht.”

Franks hobby is het opknappen van oldtimers, in zijn garage in het Brabantse dorpje Gastel. Deze auto was bijna af, hij had er anderhalf jaar aan gewerkt en al zijn spaarcenten zaten erin. „En mijn ziel en zaligheid.” Over de precieze waarde spreekt hij liever niet.
e95deada-c796-11e8-8b37-1fd37595de15.jpg
Alarmsysteem
Alleen het alarmsysteem ontbrak nog, daarna zou de wagen verzekerd kunnen worden. Maar daar staken deze inbrekers een stokje voor. „Het is echt belachelijk, mensen moeten met hun vingers van je spullen afblijven. We voelen ons niet meer veilig in ons eigen huis. Alles loopt een deuk op, iedereen is verdacht. We hebben aan allerlei scenario’s zitten denken, zo veel mensen wisten niet dat ik deze auto had staan. Ik ben altijd al wat voorzichtig geweest.”

Het echtpaar is deze week elke dag druk aan het zoeken. „We fietsen door de buurt, vragen aan mensen die een camera voor de deur hebben hangen of we de beelden mogen zien en hebben contact gezocht met de haven van Antwerpen. Een tipgever zei in die buurt zondagnacht om 03.00 uur iemand te hebben zien rijden in een auto die op de onze leek. Je krijgt echter niet zomaar toegang tot die haven.”

De beloning van 15.000 euro is vooral bedoeld om aandacht te trekken. „We moeten toch iets. Het is niet zo dat ik die 15.000 euro zomaar op een plank heb liggen, maar ik heb het er graag voor over. De auto is veel meer waard en dat geld ben ik allemaal kwijt als ik hem niet meer vind. Hopelijk spreekt dit bedrag de mensen aan.”

De aanpak lijkt te werken. „Ik had nooit verwacht zó veel los te maken. Van Canada, Amerika, Venezuela, Afrika en Europa tot Syrië: overal hebben mensen het bericht gedeeld. Als hij gevonden wordt, ben ik echt dolgelukkig, maar ik vrees dat we de auto nooit meer terugzien.”
KeesH

Bericht door KeesH »

Gejatte klassieker gevonden in Amsterdamse gracht

In de Amsterdamse Leidsegracht is vannacht een klassieke Fiat uit 1974 teruggevonden. De oldtimer was daar in de nacht van 11 november gestolen en zou een waarde hebben van 5.000 euro.

Eerder zei de eigenaar van de auto tegen AT5 te hopen 'dat 'ie was weggesleept of in de gracht was gevallen'. Dat laatste lijkt nu het geval te zijn. "Deze Fiat hoort in het straatbeeld van Amsterdam. Dagelijks worden er door toeristen honderden foto's van de auto gemaakt", aldus de ontdane eigenaar afgelopen weekend, die hem als gestolen opgaf.

Uit gracht gevist
Drie dagen later is de wagen dus uit de gracht gevist. Het hele dak is ingedeukt. Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd.

Roeland Bloemen heeft zijn auto terug. Zondagochtend was zijn klassieke Fiat 500 uit 1974 opeens verdwenen van zijn parkeerplaats aan de Leidsegracht, gisteren werd de auto in diezelfde gracht teruggevonden.

Toen Roeland zondagochtend zag dat zijn auto was verdwenen, dacht hij direct al dat de auto in de gracht verdwenen was. "Ik heb met een stok in het water gezocht, daarna Waternet en de politie ingeschakeld. Maar die stelden wegens gebrek aan capaciteit geen onderzoek in." Hij probeerde het nog via Facebook en andere social media, maar zonder resultaat.

Krassen op de kademuur
Roeland ging vervolgens zelf op zoek naar sporen, en met succes: op de kademuur, precies bij de parkeerplaats van zijn oldtimer, zaten krassen en grijze verfschilfers. Voor Roeland een duidelijk teken dat zijn auto met opzet door iemand het water in is geduwd. "Hij kan er niet ingerold zijn, dan zou hij zijn blijven hangen. Je moet echt flink doorduwen voor zulke krassen."

Rond zes uur gisteravond schakelde hij vervolgens de politie en de brandweer in, en met behulp van een magneet, een sonar en een duikteam stond de auto rond middernacht weer op het droge. De handrem stond erop, de pook netjes in de eerste versnelling: nog meer tekenen dat er opzet in het spel was.

Kwestie van tijd en geld
De schade aan de auto valt eigenlijk nog mee, vindt Roeland. Het dak heeft het wel flink moeten ontgelden: er zijn een paar rondvaartboten overheen gevaren. "Die hebben gemerkt dat ze ergens overheen voeren en hebben dat ook gemeld, maar met die meldingen is vervolgens niets gedaan."

Roeland is van plan de schade zelf te herstellen. Hij heeft de auto eerder al helemaal gerestaureerd. "Hij ziet er verder nog pico bello uit. Het is een kwestie van onderdelen vinden. En natuurlijk een kwestie van tijd en geld. Maar als ik het een ander zou laten doen, kost me dat zo tienduizend euro. Als ik het zelf doe, ben ik voor een paar duizend euro klaar."

Gebrek aan capaciteit
Roeland begrijpt het gebrek aan capaciteit bij de politie, waardoor geen onderzoek werd gedaan naar zijn verdwenen Fiat. Ook nu de auto weer boven water is, ziet het er niet naar uit dat de daders gepakt worden. "De politie kan niks doen, ze zijn onderbemand. Er kunnen ook geen vingerafdrukken meer worden afgenomen."

Hij hoopt dat de gemeente iets kan doen. "Meer inzetten op handhaving zou helpen om dit soort tuig uit de stad te weren. Ik zou graag meer blauw op straat zien. Maarja, dan kom je weer uit op het capaciteitsgebrek. Ik zie zo snel geen oplossing."

Roeland zegt zijn auto gewoon weer op dezelfde plek te parkeren. "Misschien met een camera erop. En iets verder van de kant af."
Foto-Inter-Visual-Studio-Vivian-Tusveld (2).jpg
Foto-Inter-Visual-Studio-Vivian-Tusveld.jpg
Foto-Inter-Visual-Studio-Vivian-Tusveld (1).jpg
Han

Bericht door Han »

Wat een gruwelijk laffe streek.
KeesH

Re: Gestolen klassiekers

Bericht door KeesH »

Porsche gestolen uit garagebox

In Maastricht hebben brutale dieven een oldtimer gestolen uit de parkeergarage van een flat.

De wagen stond geparkeerd in de garage van een flatgebouw aan de Via Regia. De bewoner had zijn Porsche 912 daar woensdagavond geparkeerd. De volgende middag ontdekte hij dat de wagen weg was.

Aangifte gedaan
De oldtimer is ergens tussen woensdagavond (02-01-'19) 18:00 uur en donderdagmiddag (03-01-'19 13:30 uur meegenomen. De eigenaar heeft aangifte gedaan van de diefstal en de politie doet onderzoek naar de zaak.

Chassisnr: 550156
Motor nr: 636/16 754821
Versnell : 902/01 237990
49718053_2331020943588776_8908204682384506880_n.jpg
49614663_2331020936922110_3609073336795004928_n.jpg
49545989_2331021086922095_1911055452225929216_n.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Klassiekers, weetjes en feitjes”