De ongeveer tweehonderd oldtimers uit het opgedoekte Ford Museum Den Hartogh in Hillegom worden deze zomer geveild. De kostbare klassiekers gaan op 23 juni onder de hamer bij het beroemde Britse veilinghuis Bonhams. 'Misschien is dit buiten de Verenigde Staten wel de grootste collectie vooroorlogse Fords', vertelt autojournalist en kenner Freek van Leeuwen.
'De vraag is natuurlijk wat zo'n verzameling kan opbrengen', legt Van Leeuwen uit. 'Deze oude auto's trekt een aparte groep kopers, die zich deze oude wagens nog herinneren. Met het uitsterven van deze groep liefhebbers, zoals Piet den Hartogh, dreigen ook de klassieke voertuigen in de vergetelheid te raken.'
Of de collectie klassiekers interessant is voor het Louwman Museum in Den Haag? 'Geen commentaar', antwoordt een woordvoerder van het museum.
Enkele jaren na het overlijden van oprichter Piet den Hartogh in 2011 werd de stekker uit het museum getrokken. Zijn dochter Grenske Roest, die het museum van vader Piet overnam, stopte ermee en niemand uit de familie bleek de collectie Fords te willen blijven beheren. In 2014 werd er nog een selectie van vijftig voertuigen verkocht, zodat met de opbrengst het museum kon worden gemoderniseerd.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kostbare oldtimers Ford Museum onder de hamer.
Onderwerpen die gelden voor alle klassiekers zoals lak onderhoud, leeronderhoud...
Terug naar “Klassiekers, weetjes en feitjes”
Ga naar
- Algemeen
- ↳ Klassiekers, weetjes en feitjes
- ↳ Meetings en agenda items
- ↳ Nieuws en Videos
- ↳ Garage en onderdelen bedrijven
- Merken A
- ↳ AC
- ↳ Alfa Romeo
- ↳ Aston Martin
- ↳ Audi
- ↳ Austin
- ↳ Austin-Healey
- Merken B
- ↳ Bentley
- ↳ BMW
- ↳ Bristol
- ↳ Bugatti
- ↳ Buick
- Merken C
- ↳ Cadillac
- ↳ Caterham
- ↳ Chevrolet
- ↳ Chrysler
- ↳ Citroen
- Merken D
- ↳ Daf
- ↳ Daimler (Jaguar)
- ↳ Datsun
- ↳ Donkervoort
- Merken E
- ↳ Enfield
- ↳ Excalibur
- Merken F
- ↳ Ferrari
- ↳ Fiat
- ↳ Ford
- Merken G
- ↳ Ginetta
- Merken H
- ↳ Healey
- ↳ Holden
- ↳ Honda
- Merken I
- ↳ Innocenti
- Merken J
- ↳ Jaguar
- ↳ Jensen
- Merken K
- ↳ Kieft
- Merken L
- ↳ Lada
- ↳ Lagonda
- ↳ Lamborghini
- ↳ Lancia
- ↳ Leyland
- ↳ Lincoln
- ↳ Lotus
- Merken M
- ↳ Maserati
- ↳ Matra-Simca
- ↳ Mazda
- ↳ Mercedes-Benz
- ↳ Mercury
- ↳ MG
- ↳ Mini
- ↳ Morgan
- ↳ Morris
- Merken N
- ↳ Nash
- ↳ Noble
- Merken O
- ↳ Oldsmobile
- ↳ Opel
- Merken P
- ↳ Packard
- ↳ Panhard
- ↳ Panther
- ↳ Peugeot
- ↳ Plymouth
- ↳ Pontiac
- ↳ Porsche
- Merken R
- ↳ Reliant
- ↳ Renault
- ↳ Riley
- ↳ Rolls-Royce
- ↳ Rover
- Merken S
- ↳ Saab
- ↳ Simca
- ↳ Skoda
- ↳ Studebaker
- ↳ Subaru
- ↳ Sunbeam
- ↳ Suzuki
- Merken T
- ↳ Talbot
- ↳ Toyota
- ↳ Trabant
- ↳ Triumph
- ↳ TVR
- Merken U
- ↳ Unipower
- Merken V
- ↳ Vanden Plas
- ↳ Vauxhall
- ↳ Volkswagen
- ↳ Volvo
- Merken W
- ↳ Willys
- ↳ Wolseley
- Merken Z
- ↳ Zagato
- Klassieke Motoren
- ↳ Klassieke Motoren