De Excalibur is een zogenaamde neoklassiek automodel.
Toen Chevrolet/Studebaker stopte met de 289 V-8 kwamen twee vrienden bij General Motors (Ed Cole and "Bunkie" Knudsen) overeen om Brooks Stevens te voorzien van de Chevrolet 327s 300Pk sterke Corvette-tune motor, en zo werd de ruim 950 kg zware Excalibur een waar race-monster. Met de standaard 3.31:1 achter-as, accelereerde hij van 0 naar 100 km/uur in minder dan 5 seconden. top-snelheid was 250km/uur
De Excalibur is de enige handgemaakte luxe auto die is gebouwd in Amerika. De Excalibur is vervaardigd op basis van de allerbeste kwaliteit. Vrijwel elke Excaliburs die ooit zijn gebouwd rijden nog steeds. De auto is van begin af aan met de hand vervaardigd en het betreft geen massa geproduceerde auto.
Excalibur is de enige Amerikaanse autofabrikant die een cabriolet bouwt. Alle andere Amerikaanse cabriolets zijn oorspronkelijk gebouwd als hardtops. Ze werden vervolgens bewerkt door onafhankelijke carrosseriebouwers. Het uitlaatsysteem, grill en alle metalen bekleding zijn vervaardigd uit roestvrij staal. Het dashboard is ook met de hand vervaardigd van ingevoerd Zebrano hout.
De Excalibur Pheaton is zéér exclusief. Van dit model rijden er in de wereld maar negentien rond. Hij werd vervaardigd in Milwaukee, Wisconsin en is gebaseerd op de Mercedes-Benz SS uit 1928. Het eerste prototype werd vertoond in 1963. De carrosserie was gemonteerd op een Studebaker chassis, aangedreven door een 5362 cc 290Pk V8 Chevroletmotor.
Hij werd vervaardigd in Milwaukee, Wisconsin door Brooks Stevens en is gebaseerd op de Mercedes-Benz SS uit 1928. Het eerste prototype werd vertoond in 1963. De carrosserie was gemonteerd op een Studebaker chassis, aangedreven door een 5362 cc 290Pk V8 Chevroletmotor.Excalibuur
Ga naar
- Algemeen
- ↳ Klassiekers, weetjes en feitjes
- ↳ Meetings en agenda items
- ↳ Nieuws en Videos
- ↳ Garage en onderdelen bedrijven
- Merken A
- ↳ AC
- ↳ Alfa Romeo
- ↳ Aston Martin
- ↳ Audi
- ↳ Austin
- ↳ Austin-Healey
- Merken B
- ↳ Bentley
- ↳ BMW
- ↳ Bristol
- ↳ Bugatti
- ↳ Buick
- Merken C
- ↳ Cadillac
- ↳ Caterham
- ↳ Chevrolet
- ↳ Chrysler
- ↳ Citroen
- Merken D
- ↳ Daf
- ↳ Daimler (Jaguar)
- ↳ Datsun
- ↳ Donkervoort
- Merken E
- ↳ Enfield
- ↳ Excalibur
- Merken F
- ↳ Ferrari
- ↳ Fiat
- ↳ Ford
- Merken G
- ↳ Ginetta
- Merken H
- ↳ Healey
- ↳ Holden
- ↳ Honda
- Merken I
- ↳ Innocenti
- Merken J
- ↳ Jaguar
- ↳ Jensen
- Merken K
- ↳ Kieft
- Merken L
- ↳ Lada
- ↳ Lagonda
- ↳ Lamborghini
- ↳ Lancia
- ↳ Leyland
- ↳ Lincoln
- ↳ Lotus
- Merken M
- ↳ Maserati
- ↳ Matra-Simca
- ↳ Mazda
- ↳ Mercedes-Benz
- ↳ Mercury
- ↳ MG
- ↳ Mini
- ↳ Morgan
- ↳ Morris
- Merken N
- ↳ Nash
- ↳ Noble
- Merken O
- ↳ Oldsmobile
- ↳ Opel
- Merken P
- ↳ Packard
- ↳ Panhard
- ↳ Panther
- ↳ Peugeot
- ↳ Plymouth
- ↳ Pontiac
- ↳ Porsche
- Merken R
- ↳ Reliant
- ↳ Renault
- ↳ Riley
- ↳ Rolls-Royce
- ↳ Rover
- Merken S
- ↳ Saab
- ↳ Simca
- ↳ Skoda
- ↳ Studebaker
- ↳ Subaru
- ↳ Sunbeam
- ↳ Suzuki
- Merken T
- ↳ Talbot
- ↳ Toyota
- ↳ Trabant
- ↳ Triumph
- ↳ TVR
- Merken U
- ↳ Unipower
- Merken V
- ↳ Vanden Plas
- ↳ Vauxhall
- ↳ Volkswagen
- ↳ Volvo
- Merken W
- ↳ Willys
- ↳ Wolseley
- Merken Z
- ↳ Zagato
- Klassieke Motoren
- ↳ Klassieke Motoren