De Suzuki Cappuccino is een zeldzame verschijning. Maar als je er dan ook één hebt, bezit je feitelijk vier auto’s!
De Cappuccino is uitgerust met een driecilinder turbomotor (mét intercooler), die 64 pk levert. ‘Samen met het lichte gewicht en de achterwielaandrijving zorgt dat voor bergen rijplezier!’
‘De dakconstructie van de Suzuki Cappuccino is uniek’. ‘Je kunt het dak bijvoorbeeld compleet verwijderen en de achterruit neerklappen. Dan heb je een roadster. Met de achterruit overeind rij je in een zogeheten targa. Als je vervolgens wel het middelste dakpaneel plaatst, heb je een zogenaamde T-Bar-constructie. En dan kun je ook nog volledig dicht rijden.’
Suzuki neemt in 1991 de Cappuccino in productie. De kleine sportwagen is meteen een hit. Toch komt de Suzuki Cappuccino niet meteen naar Europa. Pas als de Britse Suzuki-importeur de Cappuccino in 1992 op de autoshow van Birmingham laat zien en wordt overladen met positieve reacties, besluit Suzuki over te gaan tot export.
De Cappuccino valt in Engeland meteen in de prijzen. Hij wordt onder meer gekozen tot beste sportauto onder twintigduizend pond. De Nederlandse Suzuki-importeur zet de Cappuccino in 1993 op de AutoRAI. En ook hier zijn de reacties louter positief. Wel zit het stuur aan de rechterkant.’
Dat het stuur aan de rechterkant zit, inspireert Suzuki Nederland tot een geweldig leuke reclameslogan: ‘Dit is de Cappuccino en z’n stuur zit expres zo’. Suzuki Cappuccino
Ga naar
- Algemeen
- ↳ Klassiekers, weetjes en feitjes
- ↳ Meetings en agenda items
- ↳ Nieuws en Videos
- ↳ Garage en onderdelen bedrijven
- Merken A
- ↳ AC
- ↳ Alfa Romeo
- ↳ Aston Martin
- ↳ Audi
- ↳ Austin
- ↳ Austin-Healey
- Merken B
- ↳ Bentley
- ↳ BMW
- ↳ Bristol
- ↳ Bugatti
- ↳ Buick
- Merken C
- ↳ Cadillac
- ↳ Caterham
- ↳ Chevrolet
- ↳ Chrysler
- ↳ Citroen
- Merken D
- ↳ Daf
- ↳ Daimler (Jaguar)
- ↳ Datsun
- ↳ Donkervoort
- Merken E
- ↳ Enfield
- ↳ Excalibur
- Merken F
- ↳ Ferrari
- ↳ Fiat
- ↳ Ford
- Merken G
- ↳ Ginetta
- Merken H
- ↳ Healey
- ↳ Holden
- ↳ Honda
- Merken I
- ↳ Innocenti
- Merken J
- ↳ Jaguar
- ↳ Jensen
- Merken K
- ↳ Kieft
- Merken L
- ↳ Lada
- ↳ Lagonda
- ↳ Lamborghini
- ↳ Lancia
- ↳ Leyland
- ↳ Lincoln
- ↳ Lotus
- Merken M
- ↳ Maserati
- ↳ Matra-Simca
- ↳ Mazda
- ↳ Mercedes-Benz
- ↳ Mercury
- ↳ MG
- ↳ Mini
- ↳ Morgan
- ↳ Morris
- Merken N
- ↳ Nash
- ↳ Noble
- Merken O
- ↳ Oldsmobile
- ↳ Opel
- Merken P
- ↳ Packard
- ↳ Panhard
- ↳ Panther
- ↳ Peugeot
- ↳ Plymouth
- ↳ Pontiac
- ↳ Porsche
- Merken R
- ↳ Reliant
- ↳ Renault
- ↳ Riley
- ↳ Rolls-Royce
- ↳ Rover
- Merken S
- ↳ Saab
- ↳ Simca
- ↳ Skoda
- ↳ Studebaker
- ↳ Subaru
- ↳ Sunbeam
- ↳ Suzuki
- Merken T
- ↳ Talbot
- ↳ Toyota
- ↳ Trabant
- ↳ Triumph
- ↳ TVR
- Merken U
- ↳ Unipower
- Merken V
- ↳ Vanden Plas
- ↳ Vauxhall
- ↳ Volkswagen
- ↳ Volvo
- Merken W
- ↳ Willys
- ↳ Wolseley
- Merken Z
- ↳ Zagato
- Klassieke Motoren
- ↳ Klassieke Motoren