Innocenti was een Italiaans bedrijf dat onder meer koelkasten, auto's en bromfietsen bouwde. Het is opgericht door Ferdinando Innocenti.
De 950 sport werd gepresenteerd op de Salon International de l ' auto in Turijn in november 1960. De techniek was conventioneel met voor motor en gedreven stijve achteras.
De auto was goed uitgerust en werd aangeboden tegen een zeer concurrerende prijs. In tegenstelling tot het Engels Roadster van die tijd, was de luifel bekleed voor meer comfort en een betere isolatie. De motor had slechts 35 kW (48 pk), wat voor een maximumsnelheid van 140 km/h. volstond. Van 1962, de motor voorzien 50 pk.
Vanaf 1961 was er ook een hardtop beschikbaar.
Van 1963, was er een motor met 1098 cm³ en 43 kW (58 pk), en het model werd voortaan genoemd Innocenti spider S. Tezelfdertijd werden de schijfremmen geïntroduceerde bij de voorzijde.
De productie eindigde aan het eind van 1969 zonder opvolger.
Innocenti stond bekend om zijn buis steiger systeem en de scooter Lith. De oprichter Ferdinando Innocenti besloot in het jaar 1960 betrokken te raken bij de automobielindustrie. Hij kocht de licentie voor de Austin A40 en later de mini, maar hij wilde ook zijn eigen model: de 950 sport.
Drive en onderstel kwamen uit de Austin-Healey Sprite; De zelfdragende carrosserie is ontworpen door Tom TjaardA bij Ghia.Innocenti Spyder 950
Ga naar
- Algemeen
- ↳ Klassiekers, weetjes en feitjes
- ↳ Meetings en agenda items
- ↳ Nieuws en Videos
- ↳ Garage en onderdelen bedrijven
- Merken A
- ↳ AC
- ↳ Alfa Romeo
- ↳ Aston Martin
- ↳ Audi
- ↳ Austin
- ↳ Austin-Healey
- Merken B
- ↳ Bentley
- ↳ BMW
- ↳ Bristol
- ↳ Bugatti
- ↳ Buick
- Merken C
- ↳ Cadillac
- ↳ Caterham
- ↳ Chevrolet
- ↳ Chrysler
- ↳ Citroen
- Merken D
- ↳ Daf
- ↳ Daimler (Jaguar)
- ↳ Datsun
- ↳ Donkervoort
- Merken E
- ↳ Enfield
- ↳ Excalibur
- Merken F
- ↳ Ferrari
- ↳ Fiat
- ↳ Ford
- Merken G
- ↳ Ginetta
- Merken H
- ↳ Healey
- ↳ Holden
- ↳ Honda
- Merken I
- ↳ Innocenti
- Merken J
- ↳ Jaguar
- ↳ Jensen
- Merken K
- ↳ Kieft
- Merken L
- ↳ Lada
- ↳ Lagonda
- ↳ Lamborghini
- ↳ Lancia
- ↳ Leyland
- ↳ Lincoln
- ↳ Lotus
- Merken M
- ↳ Maserati
- ↳ Matra-Simca
- ↳ Mazda
- ↳ Mercedes-Benz
- ↳ Mercury
- ↳ MG
- ↳ Mini
- ↳ Morgan
- ↳ Morris
- Merken N
- ↳ Nash
- ↳ Noble
- Merken O
- ↳ Oldsmobile
- ↳ Opel
- Merken P
- ↳ Packard
- ↳ Panhard
- ↳ Panther
- ↳ Peugeot
- ↳ Plymouth
- ↳ Pontiac
- ↳ Porsche
- Merken R
- ↳ Reliant
- ↳ Renault
- ↳ Riley
- ↳ Rolls-Royce
- ↳ Rover
- Merken S
- ↳ Saab
- ↳ Simca
- ↳ Skoda
- ↳ Studebaker
- ↳ Subaru
- ↳ Sunbeam
- ↳ Suzuki
- Merken T
- ↳ Talbot
- ↳ Toyota
- ↳ Trabant
- ↳ Triumph
- ↳ TVR
- Merken U
- ↳ Unipower
- Merken V
- ↳ Vanden Plas
- ↳ Vauxhall
- ↳ Volkswagen
- ↳ Volvo
- Merken W
- ↳ Willys
- ↳ Wolseley
- Merken Z
- ↳ Zagato
- Klassieke Motoren
- ↳ Klassieke Motoren