XJS 4.0 Convertible celebration 1995 uit de VS
-
Re: XJS 4.0 Convertible celebration 1995 uit de VS
Goed dat je bij Raymond bent geweest.
Je auto ziet er fantastisch uit ook.
Ik moet toegeven dat mijn interesse v.w.b Jaguars een soort van rijpt over de jaren.
Eerst vond ik de XKE de enige heel mooie, toen ook de moderne XK, toen de XJ S2 de op dit moment steeds meer ook de XJ S1, maar een goede XJS (mag een coupe zijn, ieder zijn ding toch) is onversmadelijk!
Staa nu een goede voor net geen 8, wel in overgangsregeling...Nice!
Binnenkort (Plug inn hybrid tijdperk+ 10 jaar) zijn ze (vooral de V12) onbetaalbaar.
Krijg je wellicht zelfs subsidie om CO2 te produceren, is goed voor de plantjes:-) (just kidding, no Trump adept here)
Ik zoek toch ook nog een betaalbaar* XKE project..(*maar dat ga ik niet meer vinden vrees ik)
P.s: zal de Rosmalen event (11 Mei) het eerste Klassiekerplein British-meet worden? (met de ouwe rotten erbij?)
(Weet niet of ik erbij ben)
Je auto ziet er fantastisch uit ook.
Ik moet toegeven dat mijn interesse v.w.b Jaguars een soort van rijpt over de jaren.
Eerst vond ik de XKE de enige heel mooie, toen ook de moderne XK, toen de XJ S2 de op dit moment steeds meer ook de XJ S1, maar een goede XJS (mag een coupe zijn, ieder zijn ding toch) is onversmadelijk!
Staa nu een goede voor net geen 8, wel in overgangsregeling...Nice!
Binnenkort (Plug inn hybrid tijdperk+ 10 jaar) zijn ze (vooral de V12) onbetaalbaar.
Krijg je wellicht zelfs subsidie om CO2 te produceren, is goed voor de plantjes:-) (just kidding, no Trump adept here)
Ik zoek toch ook nog een betaalbaar* XKE project..(*maar dat ga ik niet meer vinden vrees ik)
P.s: zal de Rosmalen event (11 Mei) het eerste Klassiekerplein British-meet worden? (met de ouwe rotten erbij?)
Wie weet hoe het gaat lopen, zou zomaar kunnen. Of een Car and Coffee kan ook altijd natuurlijk.Rob XJ/XKR schreef: 20 jan 2018, 21:40
Nu ik weet dat de XJS technisch in orde is en goed onderhoud heeft gehad ben ik aan de slag gegaan met het uiterlijk.
Ik vind een striping op de motorkap niet mooi en die was geplakt dus eenvoudig te verwijderen. Dus lekker begonnen aan de klus. Bij de voorruit begonnen en zo naar voren werken. Toen ik voor aangekomen was begon mijn hart sneller te slaan en schrok en
en :evil: van wat de Amerikaan had gedaan. Stukje van de motorkap was gespoten, waarschijnlijk steenslag, maar tegen de striping aan. Dus nu de striping weg is heb ik een strakke lijn tussen de twee vlakken en ook iets kleurverschil.
Maar ja het moet opgelost worden dus motorkap geheel laten spuiten of....
Ik ga wel wat proberen met wetsanden en polijsten, spuiten kan altijd nog. Heeft iemand misschien nog meer ideeën?
Ik vind een striping op de motorkap niet mooi en die was geplakt dus eenvoudig te verwijderen. Dus lekker begonnen aan de klus. Bij de voorruit begonnen en zo naar voren werken. Toen ik voor aangekomen was begon mijn hart sneller te slaan en schrok en
Ik ga wel wat proberen met wetsanden en polijsten, spuiten kan altijd nog. Heeft iemand misschien nog meer ideeën?
-
Op de foto zie ik het niet Kees, maar als er ook blanke lak over zit is het lastig om het in elkaar over te laten lopen door polijsten volgens mij...
Maar niet geschoten altijd mis natuurlijk!
Succes,
Maar niet geschoten altijd mis natuurlijk!
Succes,
De moed bij elkaar geraapt en er aan begonnen. Met wetsanden en polijsten een stuk beter.
Wel fijn schuurpapier natuurlijk, korrel 1500, 2000 en2500 en daarna polijsten van grof naar fijn. Ik had een setje gekocht met schuurblokje en schuurpapier wat vast aan het blokje klit. Ik kijk later wel wanneer de zon schijnt hoe het is maar nu kan het er mee door.
Wat is wetsanden? Lak schuren met schuurpapier en water. Was bang om het te doen en je moet lef hebben en voorzichtig zijn. Wel fijn schuurpapier natuurlijk, korrel 1500, 2000 en2500 en daarna polijsten van grof naar fijn. Ik had een setje gekocht met schuurblokje en schuurpapier wat vast aan het blokje klit. Ik kijk later wel wanneer de zon schijnt hoe het is maar nu kan het er mee door.
Beste Kees,
Van harte gelukgewenst met je prachtige XJS Convertible en wat een heerlijk gevoel dat de auto door 'de Jaguar-dokter' is nagekeken en zo positief is beoordeeld.
Dat rijdt toch een stuk lekkerder, kan ik me voorstellen. Geniet ervan en ik hoop de auto ooit in volle glorie te kunnen bewonderen.
Met vriendelijke groet,
Henry van Westerop
Van harte gelukgewenst met je prachtige XJS Convertible en wat een heerlijk gevoel dat de auto door 'de Jaguar-dokter' is nagekeken en zo positief is beoordeeld.
Dat rijdt toch een stuk lekkerder, kan ik me voorstellen. Geniet ervan en ik hoop de auto ooit in volle glorie te kunnen bewonderen.
Met vriendelijke groet,
Henry van Westerop
Als je weet dat je auto technisch geheel in orde is rijdt inderdaad een stuk ontspannender. Je weet wat er aan zit te komen, niet veel, en daar houd je dan rekening mee. Kan er gerust mee op vakantie en dat is wat ik wil.westerop schreef: 27 jan 2018, 14:15
Zo kan ik ook wat meer geld uitgeven aan de optische kant wat ook wel nodig is al zie je dat niet zo snel en ook niet direct noodzakelijk. Als het net zo is als met mijn X300, betrouwbaar en nooit problemen, moet je toch blijven zoeken om iets te kunnen hobbyen aan je Jag
Je zult hem vast wel ergens tegen komen om hem te bewonderen, hij is opvallend en deze kleur op een XJS zie je niet elke dag.
Vandaag nog wat onderhoud in de garage, motor flush, nieuwe olie en filter, luchtfilter enz. Versnelingsbak nog niets aan gedaan omdat kleur van olie nog goed en schakeld perfect. Hierbij wat foto's van de onderkant.
.. en dan nog wat foto's van de achterkant.
Dubbele veren en schokbrekers achter Re: XJS 4.0 Convertible celebration 1995 uit de VS
Like brand new, Kees!
Deopdestaatjaloerse
Deopdestaatjaloerse
It was gambling with fantastic result