XJS 4.0 Convertible celebration 1995 uit de VS
Re: XJS 4.0 Convertible celebration 1995 uit de VS
Het mooie weer is er dus volop genieten van een convertible.
Cruise control werkt ook weer. Nu kan het cruisen echt beginnen
. Het systeem werkt weer anders dan in mijn X300 dus beginnen we maar weer van voren af aan. Schakelaar doormeten, werkt . Stroom op het vacuum pompje, ook die werkt.
Geen lekkage in het vacuum circuit. Dan de klep controleren die het vacuum laat verdwijnen, ha werkt niet en blijft open staan. Dus eraf gehaald en kijken of hij weer in beweging is te krijgen. Dat lukt na een paar keer op en neer te drukken en wat smering. Gemonteerd en testrit, juist de cruisecontrol werkt weer.
Geen lekkage in het vacuum circuit. Dan de klep controleren die het vacuum laat verdwijnen, ha werkt niet en blijft open staan. Dus eraf gehaald en kijken of hij weer in beweging is te krijgen. Dat lukt na een paar keer op en neer te drukken en wat smering. Gemonteerd en testrit, juist de cruisecontrol werkt weer.
Afgelopen zondag naar de JF meeting geweest. Daar was een taxateur aanwezig dus de XJS maar even laten taxeren, hij moet immers goed verzekerd worden. Zal wel een allrisk klassieker hobbymatig worden. Verder heb ik besloten dat er nieuwe banden onder komen, nl dezelfde als onder mijn X300 liggen, die zitten er al 50.000km onder en ben daar zeer tevreden over. Dat zijn dus de Toyo Proxes T1‑R 245/55 ZR16 100W met velgrandbeschermer.
Verder ga ik het carter ventilatie systeem aanpassen, loskoppelen van de inlaat ivm vuile, vette en warme lucht die nu in de inlaat komt.
De banden die er nu onder zitten zijn nieuwe All-seasonbanden, maar voldoen niet aan mijn wensen.Verder ga ik het carter ventilatie systeem aanpassen, loskoppelen van de inlaat ivm vuile, vette en warme lucht die nu in de inlaat komt.
Ik heb zondag je auto staan te bewonderen. Hij ziet er bijzonder goed uit. En die kleur vind ik geweldig. Het geeft de auto een enorme retrolook. 
Banden zijn gekocht, in Italië. EPTO, 20% goedkoper voor dezelfde band en gratis bezorgd. Levertijd is wel wat langer maar dat is voor mij niet van belang. Voor een goede band waar ik ervaring mee heb in de maat 245/55/16 voor €94,90 is geen geld 
Het is wel een bijzondere kleur die niet zo snel in mij zou opkomen. Maar staat in het echt super mooi op deze auto. En een keer wat anders dan een lichte of donkere kleur. Mooi hoor!
Ik had al een keer laten doorschemeren dat ik deze kleur wel ambieerdelaan schreef: 23 mei 2018, 21:06 Het is wel een bijzondere kleur die niet zo snel in mij zou opkomen. Maar staat in het echt super mooi op deze auto. En een keer wat anders dan een lichte of donkere kleur. Mooi hoor!
Oei, als op dat linkje klik zie ik dat ik destijds minder gecharmeerd was van deze kleur :lol:
Maar in het echt en op en xjs, fraai hoor!
Maar in het echt en op en xjs, fraai hoor!
Heb een carter ontluchting en olie afscheider kit gekocht voor de XJS.
verder een olie afscheider, slangenklemmen en slang. Verder heb ik 6 nieuwe NGK iridium bougies en mijn banden zijn ook binnen. Dus weer volop te doen dit weekend
Deze kit omvat een nieuwe peilstokbuis met een aansluiting om de olie terug in het blok te voeren.verder een olie afscheider, slangenklemmen en slang. Verder heb ik 6 nieuwe NGK iridium bougies en mijn banden zijn ook binnen. Dus weer volop te doen dit weekend
Bougies zijn vervangen en olie afscheider gemonteerd. Verder weer lekker een stuk dakloos rond gereden. Heb er nu zo'n ruim 4.000 km. mee gereden en rijd super.
Loopt koud wat onregelmatig maar dat ligt waarschijnlijk aan de EGR klep die niet goed sluit. Dus dat onding gaan we maar uitschakelen zodat we daar nooit geen last meer van hebben.
Aankomende zondag een ritje maken met JDCH in het noordwesten 'Van Beekestijn naar Sypesteyn'. Een mooie route met bezienswaardigheden.
Loopt koud wat onregelmatig maar dat ligt waarschijnlijk aan de EGR klep die niet goed sluit. Dus dat onding gaan we maar uitschakelen zodat we daar nooit geen last meer van hebben.
Aankomende zondag een ritje maken met JDCH in het noordwesten 'Van Beekestijn naar Sypesteyn'. Een mooie route met bezienswaardigheden.