928 toch in de lift?
-
928 toch in de lift?
Voorbeeld: een 1978 4.5L handgeschakelde 928 (met K jet tronic) en 178000KM
Aanschaf was in 2004: 4000
Verkoop 2006: 7000
Nu waard in die staat: 30000
Ik moet toch beter na gaan denken als ik iets verkoop:-).
Re: 928 toch in de lift?
Ik wacht al een jaar of wat tot de prijs van de Jag XJ series 1 flink gaat klimmen, maar dat schiet niet op.
-
Gaat wel gebeuren hoor Han.
Het is voor 95% hetzelfde als een E Type (alleen de vorm niet:-))
En die is veel waard qua geld dan enzo he.
Een 928 is een ondergewaardeerde auto.
Het is een speciaal ding.
Let wel dat alles aan die auto speciaal voor dat model alleen is ontwikkeld (zelfs de motor) en dat zie je niet vaak.
Het is voor 95% hetzelfde als een E Type (alleen de vorm niet:-))
En die is veel waard qua geld dan enzo he.
Een 928 is een ondergewaardeerde auto.
Het is een speciaal ding.
Let wel dat alles aan die auto speciaal voor dat model alleen is ontwikkeld (zelfs de motor) en dat zie je niet vaak.
Misschien vanzelf als ze zeldzamer worden? Zoals MK2, MK10, en andere 4 deurs klassieke Jaguar's.
Laatst gewijzigd door Marco6 op 08 mar 2018, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
De 928, ook wel bekend als The poor man's Porsche.
Ik kocht mijn eerste Jag (Daimler) in 1993 van een klant voor bijna de helft van de waarde toen: Hfl 40.000,- in plaats van Hfl. 70.000,-.
Zijn vrouw reed in zo'n 928.
Hij vond het wel wijs als zijn vrouw in een Porsche zou rijden, maar het moest ook weer niet te veel kosten, dus werd het de 928.
Maar nog helemaal geen verkeerde wagen hoor.
Ik kocht mijn eerste Jag (Daimler) in 1993 van een klant voor bijna de helft van de waarde toen: Hfl 40.000,- in plaats van Hfl. 70.000,-.
Hij vond het wel wijs als zijn vrouw in een Porsche zou rijden, maar het moest ook weer niet te veel kosten, dus werd het de 928.
-
Ik denk dat je de 928 met een 924 verward Harro:-)Harro schreef: 08 mar 2018, 16:59 De 928, ook wel bekend als The poor man's Porsche.
De laatste 928 koste richting de 3 ton....(nog in de gulden tijd, 286000 volgens mij) en had standaard al 350PK..(Zonder dikke Supercharger ala AJV8
De 924 is ook leuk, maar vaak gerefereerd als de Audi-Porsche, wat een koopje was idd. (Niks voor mij:-))
De 928 heeft een stalen monocoque met veel alu (deuren/voorschermen) en kunststof (bumpers) carroseriedelen en een aluminium 4.5L V8 met Nikasil cilinderlining (Ja al in 1977) en was de eerste ECHTE transaxle Porsche.
De Wiesach achterwielophanging van de 928 was ook echt een noviteit destijds.
Bij het optrekken werd de neiging van de wielen om naar binnen te gaan staan door de tractie, opgevangen door bij het inveren (wat bij hard optrekken ook gebeurde als reactie op de versnelling van de auto), de wielen juist naar buiten te zetten, zodat de resultante van de grip altijd recht vooruit was t.o.v de dwarsas.
Best wel mooie engineering voor de 70's?
Men moest en zou een waardige 911 opvolger op de markt brengen.
Na vele jaren van ontwikkeling en vele miljoenen verder was de wereld veranderd, en bleek die juist affiniteit met de 911 te blijven houden.
Ah, Rob, dan heb je ongetwijfeld gelijk, was het de 24.
Hij had in ieder geval de goedkoopste versie. :lol:
Voor een Porsche leek als ik zijn het twee druppels water, maar je wist me te misleiden.
Nou ja, beter dan verleiden.
Dan koop ik toch maar zo'n 24 en doe ik daar gewoon zo'n 28 plakkertje op.
Rij ik toch met opgeheven hoofd de straten door.
Hij had in ieder geval de goedkoopste versie. :lol:
Voor een Porsche leek als ik zijn het twee druppels water, maar je wist me te misleiden.
Nou ja, beter dan verleiden.
Dan koop ik toch maar zo'n 24 en doe ik daar gewoon zo'n 28 plakkertje op.
Rij ik toch met opgeheven hoofd de straten door.