Via de FEHAC-site en een nieuwsbrief is al bekend geworden dat de FEHAC op het APK-front twee successen geboekt heeft: de APK voor meer dan 30 jaar oude voertuigen blijft om de twee jaar en de gehele vrijstelling gaat van de vaste grens van voor bouwjaar 1960 naar een opschuivende grens bij 50 jaar en ouder.
Van het Ministerie van I&M kwam deze mededeling: ‘Het Ministerie voor I&M neemt het door de RDW gecoördineerde voorstel voor de implementatie EU APK-richtlijn (2014/45/EU) over, inclusief het FEHAC-voorstel voor de APK-vrijstelling van voertuigen ouder dan 50 jaar.
Over de ingangsdatum in Nederland meldt de RDW: ‘in overleg met het ministerie van I&M zal het vervolgtraject bepaald worden en worden de voorstellen uitgewerkt in wet- en regelgeving. De EU Richtlijn moet per 20 mei 2017 geïmplementeerd zijn in nationale wetgeving en uiterlijk 20 mei 2018 worden toegepast’.
50 jaar oude klassiekers geheel vrijgesteld van APK
Re: 50 jaar oude klassiekers geheel vrijgesteld van APK
Mooi Kees, dan wordt mijn S1 dit jaar voor de laatste keer gekeurd. Helemaal goed.
Is er toch nog hoop voor mijn auto's. 
-
De mijne zal hopelijk in Febr weer een APK goedkeuring krijgen,
Daarna nog 1 keer in Januari/Februari 2020:-)
En dan mag ik zelf keurmeestertje spelen.
Ik vermoed wel dat LPG auto's op den duur weer een keuring gaan moeten hebben (nadat er wat parkeergarages zijn ontploft misschien)
Ben wel blij met de vrijstelling.
Ik rij nog geen 1000KM van kering naar keuring met de ouwe auto's, en hoewel dat juist extra ellende veroorzaakt t.o.v. vaker rijden, vind ik dat ik veiligheid wel zelf kan regelen/beheersen.
Daarna nog 1 keer in Januari/Februari 2020:-)
En dan mag ik zelf keurmeestertje spelen.
Ik vermoed wel dat LPG auto's op den duur weer een keuring gaan moeten hebben (nadat er wat parkeergarages zijn ontploft misschien)
Ben wel blij met de vrijstelling.
Ik rij nog geen 1000KM van kering naar keuring met de ouwe auto's, en hoewel dat juist extra ellende veroorzaakt t.o.v. vaker rijden, vind ik dat ik veiligheid wel zelf kan regelen/beheersen.