Het zit zo. Mijn vriendin heet Ilona. Omdat ze die naam niet leuk vindt, noemen velen haar Ili. Het gaat dus om de Trabant van mijn vriendin, maar hoe zit dat dan?
Mijn schoonzuster in Hongarije heeft jaren een Trabant gehad. Niet zo'n walmende tweetakter, maar een van de laatste met een Polo motortje. Op enig moment besloot ze een aantal jaren geleden om er afstand van te doen omdat ze rondreed in een Suzuki Swift.
Mijn vriendin heeft samen met haar ex een goudkleurige Trabi gehad. Vanwege 'sweet memories' hebben we de Trabant van mijn schoonzuster overgenomen. Mij leek het ook wel praktisch om daar een autootje achter de hand te hebben omdat we niet altijd met de auto naar Hongarije gaan.
Afijn, zo'n katoendn autootje is in elk opzicht een levensgevaarlijk ding. Maar man, wat heb ik een lol met dat ding gehad!
Voor een tientje benzine er in, veel, heel veel schietgebedjes en met wat geluk wilde hij starten. Maar dan was het ook dikke pret. Dat ding heeft zo'n beroerde wegligging en maakt zoveel lawaai dat je het idee krijgt dat je ver over de 200 rijdt. En dat bij legale snelheden. :lol: