XJS 4.0 Convertible celebration 1995 uit de VS

WilfredJaguar
Contacteer:

Re: XJS 4.0 Convertible celebration 1995 uit de VS

Bericht door WilfredJaguar »

Mooi hoor !

Deze auto heeft dezelfde achterbrug als mijn XJ6, dit ontwerp komt uit de racerij en is in veel Jaguar modellen toegepast. Het grappige is dat de remschijven naast het cardan zitten om gewicht bij de achterwielen weg te nemen. Klein nadeel is dat de gehele achterbrug eronder uit moet als je de schokdempers en/of remschijven wilt vervangen, maar dat is meestal maar een eenmalige actie. Daarna gaat alles weer vele kilometers mee. ;)

Groeten, Wilfred
KeesH

Bericht door KeesH »

WilfredJaguar schreef: 10 feb 2018, 18:14 Mooi hoor !

Deze auto heeft dezelfde achterbrug als mijn XJ6, dit ontwerp komt uit de racerij en is in veel Jaguar modellen toegepast. Het grappige is dat de remschijven naast het cardan zitten om gewicht bij de achterwielen weg te nemen.
Groeten, Wilfred
Ik denk het niet, mijn remschijven zitten gewoon bij de wielen. Het is wel het onderstel van een V12 6.0 ;)
Naamloos.png
WilfredJaguar
Contacteer:

Bericht door WilfredJaguar »

Das grappig, dit is een combinatie dan. Ik dacht door de dubbele schokdempers achter dat het dezelfde opbouw zou zijn .
KeesH

Bericht door KeesH »

WilfredJaguar schreef: 10 feb 2018, 20:16 Das grappig, dit is een combinatie dan. Ik dacht door de dubbele schokdempers achter dat het dezelfde opbouw zou zijn .
Volgens Jaguar zijn ze veranderd omdat de remmen zo kort bij het differentieel zaten en de keringen te warm werden en veel lekkage gaf. Ik heb er geen ervaring mee. In 1994 zijn ze bij de XJS over gegaan naar outboard remmen.
Harro

Bericht door Harro »

KeesH schreef: 10 feb 2018, 19:46 Ik denk het niet, mijn remschijven zitten gewoon bij de wielen. Het is wel het onderstel van een V12 6.0 ;)
Naamloos.png
Ja, en dat is het beste onderstel jongens! Verder doorontwikkeld dan in de racerij! Geluksvogel! :D
KeesH

Bericht door KeesH »

De XJS Convertible was eigenlijk best wel zwak ontworpen en er zat veel torsie in het chassis. In MY'93 heeft men besloten om voor en achter een RVS cross bracing te plaatsen voor wat meer stevigheid. De beste verbetering die Jaguar ooit heeft gedaan ;) . Het was een verbetering van 40% voor de stijfheid van het chassis.
Naamloos.png
Naamloos.png
KeesH

Bericht door KeesH »

De meeste zullen denken, wat is het stil over de XJS. Is hij helemaal af en picobello, nee. Waarom dan. Omdat ik al ruim drie maanden slecht ter been ben door een zeer pijnlijke knie. Heb iets waar weer weinig over bekend is en er weinig interesse is om het te onderzoeken, het is maar pijn en daar ga je niet aan dood :(
Gaat weer wel over na een of twee jaar. Dus af en toe naar Heinkenszand om het nodige te laten doen zodat ik van de zomer lekker en onbezorgd kan toeren. Raymond helpt mij geweldig en deskundig. verder kijk ik al uit naar de Zeeland toerrit.
Begin maart weer naar Heinkenszand voor ABS pomp te wisselen en 4 nieuwe v-mounts te plaatsen bij de achteras.
Rob XJ/XKR

Bericht door Rob XJ/XKR »

Ik hoop dat het niet je rechterbeen is want die heb je nodig om van je mooie XJS te genieten dit voorjaar..
Zonder gekheid, zoiets gaat je productiviteit wel in de weg zitten op d,n duur ja, das begrijpelijk.

Beterschap Kees!
KeesH

Bericht door KeesH »

Rob XJ/XKR schreef: 27 feb 2018, 20:59 Ik hoop dat het niet je rechterbeen is want die heb je nodig om van je mooie XJS te genieten dit voorjaar..
Linkerknie, kan die lekker ontspannen als ik met de Jag's rij ;)
wimb

Bericht door wimb »

Waardeloos Kees. En helemaal als er weinig interesse is terwijl jij er wel hinder van hebt. Sterkte!
Plaats reactie

Terug naar “Jaguar”