De Toyo banden liggen er ook onder .... ...... en verder andere eind sierstukken van de uitlaat geplaatst. De ruimte in de bumper is er gewoon voor gemaakt :lol: . Hij begint al mooi te worden en naar mijn smaak en wat er een ander van vind deert mij niet
XJS 4.0 Convertible celebration 1995 uit de VS
Re: XJS 4.0 Convertible celebration 1995 uit de VS
Auto loopt weer goed stationair. De EGR klep werkte goed maar hij zat niet vast. Een bout zat vast en kon niet verder aangedraaid worden maar ook niet los. Dus dan maar brute kracht en hopen op veel geluk. Ja, is los gegaan zonder schade. Nieuw boutje en schroefgat opgeschoond en het probleem was verholpen.
De Toyo banden liggen er ook onder .... ...... en verder andere eind sierstukken van de uitlaat geplaatst. De ruimte in de bumper is er gewoon voor gemaakt :lol: . Hij begint al mooi te worden en naar mijn smaak en wat er een ander van vind deert mij niet
Tuurlijk Kees. Het is jouw waggie en als jij het goed vindt dan is dat ook zo.
Het affakkelen omdat je het niet precies zo gedaan hebt als hoe de fabriek de auto in elkaar schroefde is iets wat je eigenlijk alleen bij Citroënfundamentalisten ziet. Uitgerekend bij auto's die uit een land komen waar de onderdelen met de Franse slag waren geordend. :lol:
Het affakkelen omdat je het niet precies zo gedaan hebt als hoe de fabriek de auto in elkaar schroefde is iets wat je eigenlijk alleen bij Citroënfundamentalisten ziet. Uitgerekend bij auto's die uit een land komen waar de onderdelen met de Franse slag waren geordend. :lol:
̶J̶e̶ ̶v̶i̶d̶e̶o̶ ̶d̶o̶e̶t̶ ̶h̶e̶t̶ ̶n̶i̶e̶t̶, (nu wel) maar een prachtige kar (kat) hoor.
Zo maken ze ze niet meer tegenwoordig moet alles maar efficiënt en emotieloos.
Vroeger maakten ze die nog ECHT vet.
Zo maken ze ze niet meer tegenwoordig moet alles maar efficiënt en emotieloos.
Vroeger maakten ze die nog ECHT vet.
even een quote uit een ander topic
Het is fijn met deze zomer om een cabrio te hebben, ik moet al op mijn km gaan letten anders ga ik over de maximale kilometers voor de verzekering. Komend weekend staat een ritje Denemarken gepland, ik kijk er al naar uit.
Met dit mooie en vooral warme weer is het juist heerlijk om te rijden met kap naar beneden, airco vol aan is nog niet per see nodig, dan krijg ik koude voeten :lol: Nu heeft een XJS net als de X300 wel een grote capaciteit om te koelen, nl 1280 gram koudemiddel.jaapvanthoff schreef: 24 jul 2018, 21:21 De Saab cabrio classic 900 staat met deze hitte mooi binnen.
Met de kap naar beneden toe is in de middag echt niet te doen.
Het is fijn met deze zomer om een cabrio te hebben, ik moet al op mijn km gaan letten anders ga ik over de maximale kilometers voor de verzekering. Komend weekend staat een ritje Denemarken gepland, ik kijk er al naar uit.
Nou, ik herken zowel Jaap als Kees.
De MX roadster laat ik overdag ook staan. Geen airco, sta je voor de brug met de kap naar beneden.
De Multipla heeft airco, maar ik neem: XJRrrrrrretje (X300), meteen na de start ijs-, maar dan ook ijskoude lucht uit de ventilatieopeningen, heerlijk.
De MX roadster laat ik overdag ook staan. Geen airco, sta je voor de brug met de kap naar beneden.
De Multipla heeft airco, maar ik neem: XJRrrrrrretje (X300), meteen na de start ijs-, maar dan ook ijskoude lucht uit de ventilatieopeningen, heerlijk.
Ben lekker bezig aan mijn XJS, blijft altijd werk aan de eerste jaren en er komen weer nieuwe dingen bij.
Had de ABS module al een keer vervangen maar nu weer stuk :? Elektrische antenne is ermee gestopt, printplaat verbrand.
Watertank van ruitensproeier was lek, gat ingevreten door VS knaagdier. Tank nergens te krijgen of onbetaalbaar dus maar repareren. Nieuw pompje en niveaumeter erin en hopen dat hij het dan doet. Pompje en niveaumeter had ik nog liggen van mijn X300 sloper.
Nog een set mistlampen gekocht,
.
zou plug en play zijn maar zo eenvoudig is het nog niet, schakelaars moeten vervangen worden en je raad het al, hartstikke duur.
.
En zo blijven we lekker bezig.
Had de ABS module al een keer vervangen maar nu weer stuk :? Elektrische antenne is ermee gestopt, printplaat verbrand.
Watertank van ruitensproeier was lek, gat ingevreten door VS knaagdier. Tank nergens te krijgen of onbetaalbaar dus maar repareren. Nieuw pompje en niveaumeter erin en hopen dat hij het dan doet. Pompje en niveaumeter had ik nog liggen van mijn X300 sloper.
Nog een set mistlampen gekocht,
.
zou plug en play zijn maar zo eenvoudig is het nog niet, schakelaars moeten vervangen worden en je raad het al, hartstikke duur.
.
En zo blijven we lekker bezig.
Antenne doet het weer. Vervangen door antenne van mijn X300 sloper. Wat beugeltjes omwisselen en past precies. De ABS werk nu weer gewoon, niets aan gedaan. Blijkt wel een probleem te zijn bij de XJS Celebration. Slechte contacten printplaat control module.
Morgen naar Heinkenszand voor mijn uitlaatspruitstukken te verwijderen en laten lassen, Ray kan er zo niet bij, scheur zit aan de onderkant. Ben benieuwd of alle bouten van EGR leiding en luchtinlaat los gaan. Meestal breken die af
Schakelaar voor mistlampen nog niet gevonden, dus word zelf weer wat prutsen :think:
Morgen naar Heinkenszand voor mijn uitlaatspruitstukken te verwijderen en laten lassen, Ray kan er zo niet bij, scheur zit aan de onderkant. Ben benieuwd of alle bouten van EGR leiding en luchtinlaat los gaan. Meestal breken die af
Schakelaar voor mistlampen nog niet gevonden, dus word zelf weer wat prutsen :think:
Ben benieuwd Kees. Ik ken mensen die voor dit soort klussen zweren bij koudespray. Zelf heb ik er geen goede ervaringen mee.KeesH schreef: 03 sep 2018, 16:12 Morgen naar Heinkenszand voor mijn uitlaatspruitstukken te verwijderen en laten lassen, Ray kan er zo niet bij, scheur zit aan de onderkant. Ben benieuwd of alle bouten van EGR leiding en luchtinlaat los gaan. Meestal breken die af![]()
Alles ging vanzelf los :dance: Deze Amerikaan kent nog geen roestwimb schreef: 04 sep 2018, 12:57Ben benieuwd Kees. Ik ken mensen die voor dit soort klussen zweren bij koudespray. Zelf heb ik er geen goede ervaringen mee.KeesH schreef: 03 sep 2018, 16:12 Morgen naar Heinkenszand voor mijn uitlaatspruitstukken te verwijderen en laten lassen, Ray kan er zo niet bij, scheur zit aan de onderkant. Ben benieuwd of alle bouten van EGR leiding en luchtinlaat los gaan. Meestal breken die af![]()